"Агуу их сүр хүчний тухай дууль" романы өргөл шүлэг

Бошигт хаан Галдан бээр зарлиг болруун:
Үе дутуу үгс утгаа үл гүйцээх шиг
Үндэс дутуу мод ургаж эс цэцэглэх шиг
Хаан үгүй бол улсын төр самтарна
Халх үгүй бол Монгол минь хагасарна

Манант өглөөгүүр хөхөөн донгодохыг сонсов, би
Манжийг дагаж одсон Зана ах минь хөөрхий еэ
Марал бугын урамдаа хөвчийн тэнгэрт хөглөрнө зээ
Манийгаа зорьсон манж нар хөдөөгөө бүрхээд айсуй байна

Хонхолзуур хар нь сойлготой усныхаа эхэнд очьюу даа
Хорьдол сарьдаг Алтайнхаа холын бараанд нь сүсэльюү, би
Холхийн цэнхэр хязгаар нь холбирч зэрэглэн бодогдоно л
Хосгүй үзэсгэлэнт эх нутгаа ховдолт зүрхэндээ хадгалнам, би

Дайтсугай гэсэндээ дайтсангүй
Тарамдаж гүйцсэн Монголыгоо хураан хумья гэлээ, би
Дайлсугай гэсэндээ дайлсангүй
Талхигдаж зовсон Монголыгоо халхлан хаая гэлээ, би

Хатан Ануг халгаасан харгис цэвдэг жилүүд
Хамаг Монголын түүхэнд хамгийн сүүлчийнх байтугай
Халх, Ойрадыг хагацаасан харь Манжийн санаархалд
Хааны үхэл хэрэгтэй бол хар толгойгоо тавьсугай

Эвлэж найрамдъя гэвээс
Эрлэг ч ирсэн эвлэ
Эвдэж тараая гэвээс
Эзний зарлигийг ч бүү дага

Мэндлэн хүндлэх аваас чөтгөр ч ирсэн мэхий
Миний нутгийн газраас бурхан гуйсан ч бүү өг!

1 comment:

Мэдээний талаар санал cэтгэгдэлээ үлдээхийг хүсвэл сэтгэгдэл бичих хэсэгт бичих зүйлээ бичээд Comment as: хэсгээс name/URL хэсгийг сонгоод name хэсэгт нэрээ бичээд Post comment товчийг дарна уу.